Datorita importantei pe care o acordam cunostintelor despre pozitionarea SEO, am creat acest ghid pentru incepatori. Desi poate fi confuz sa aveti de-a face cu atatea tehnici, metode si instrumente, daca invatati notiunile de baza ale SEO ve-ti obtine rezultate excelente.
SEO este o metodă de a optimiza un website pentru obținerea unei poziții înalte în rezultatele căutării organice. SEO implică utilizarea anumitor cuvinte cheie și conformitatea cu anumite standarde ale motorului de căutare, precum și alte practici recomandate.
SEO (Optimizarea pentru Motorul de Cautare) se refera la imbunatatirea pozitiei unui site in rezultatele obtinute de motoarele de cautare. In alte cuvinte, facand ca site-ul tau sa apara in primele rezultate atunci cand utilizatorii efectueaza o cautare pe Google.
Google se concentreaza pe tot mai multe aspecte tehnice ale SEO in ultimul timp. Chiar daca acest lucru poate face ajustari in ceea ce priveste optimizarea pentru cautare, motorul de cautare ramane concentrat si pe principiile fundamentale ale SEO, pe care le vom aborda ulterior.
SEO inseamna, de obicei, trafic gratuit?
Multi manageri de marketing se bazeaza prea mult pe strategiile SEO pentru a obtine trafic gratuit, dar este important sa ne amintim ca acesta nu este singurul beneficiu. Exista alte modalitati de a obtine vizibilitate in mediul online, prin care sa atragem trafic la site-ul nostru.
De fapt, obiectivul SEO este de a oferi informatii utile utilizatorilor. Asa ca, pentru a profita de eficienta sa, continutul site-ului tau trebuie sa se alinieze cu nevoile si dorintele publicului tau.
Haideti sa demonstrăm asta prin exemplu.
María vinde haine tricotate create cu mare atentie si personalizate. Pe blogul ei prezinta procesul creativ prin care trece pentru a-si realiza produsele. De asemenea, se ocupa si de aspectele practice si tehnice, prezentand tipurile de fire pe care le foloseste pentru a obtine cele mai bune rezultate.
Fata de alte domenii, concurenta pentru cuvintele cheie legate de fire este foarte mica. Astfel, datorita muncii si volumului de continut pe care Maria l-a creat si distribuit pentru acest subiect, in scurt timp a reusit sa atinga primele pagini ale Google.
Dar ce este problemele potențiale?
Utilizatorii care cauta diverse tipuri de fire, probabil ca doresc sfaturi despre cum sa isi creeze propriile modele. Asta inseamna ca Maria poate obtine mult trafic, dar daca acesta nu se potriveste nevoilor lor, conversiile nu vor fi reusite. Pentru a maximiza sansele de vanzare, Mariei ar trebui sa se asigure ca ofera contexte adecvate si informatii interesante pentru produsele sale.
Invata sa optimizezi un website cu usurinta – SEO pentru incepatori pas cu pas
Daca sunteti incepatori in materie de SEO, primul pas pe care trebuie sa-l urmati este sa va asigurati ca obiectivele dvs. corespund obiectivelor vizitatorilor dvs. Este important sa nu va concentrati doar pe cresterea traficului, ci mai degraba sa identificati cuvintele cheie care vor atrage utilizatorii interesati si potriviti-le cu obiectivele afacerii.
Dar cum pot identifica cuvintele cheie potrivite?
Cea mai buna modalitate de a gasi cuvintele potrivite pentru a atinge publicul tau tinta
Daca inca nu ai facut optimizare SEO, primul pas este sa citesti despre factori importanti atunci cand alegi cuvintele cheie. Acesta este un pas esential in strategia ta SEO.
Folositi-va experienta si cunostintele din domeniul dvs. pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie pentru optimizarea SEO. Acest lucru va va ajuta sa intelegeti cu mult mai bine modul in care sunt efectuate cautarile online.
Site-ul dvs. web are un motor de căutare intern care vă poate ajuta să îmbunătățiți clasamentul și să atrageți mai mulți vizitatori. Utilizați termenii solicitați să obțineți informații despre subiectele și cuvintele cheie pe care le puteți utiliza pentru optimizare.
Faceti o cercetare pentru a descoperi ce termeni va pot fi folositi in avantajul dvs. Exista numeroase instrumente pentru gasirea lor.
Google Keyword Planner va poate ajuta sa descoperiti cuvintele cheie pe care e bine sa le folositi.
Google Suggest va poate furniza idei excelente. Odată ce introduceți un cuvânt, acesta vă oferă mai multe sugestii pentru cuvintele dvs. cheie.
Daca vreti sa obtineti cele mai bune rezultate, este necesar sa va concentrati pe cuvinte cheie lungi, care genereaza aproximativ 70% din traficul pe web. Acest lucru inseamna ca trebuie sa alegeti cuvinte cheie cat mai specifice cu putinta. Pe langa aceasta, puteti folosi SEO On Page pentru a intelege publicul tinta si pentru a crea un profil al cumparatorului. Astfel, puteti gasi cele mai relevante cuvinte cheie care se convertesc.
SEO On Page este o metodă de optimizare a website-ului pentru motoarele de căutare prin modificarea conținutului și codului HTML pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului și crește clasamentul pe motorul de căutare.
SEO On Page se refera la actiunile pe care le puteti lua direct asupra paginilor site-ului dvs. pentru a obtine pozitii mai bune in rezultatele Google. Acest lucru include toate modificarile pe care le puteti face pe site-ul dvs. pentru a viza mai bine cautarile utilizatorilor si pentru a primi mai mult trafic din motorul de cautare.
Pe scurt, SEO On Page inseamna sa iti explici cat mai clara si simplu lui Google ce se afla pe pagina ta web. Adica, care sunt cuvintele cheie asociate cu site-ul tau si cu continutul acestuia. Acest lucru va duce la o mai buna indexare si o pozitionare superioara in rezultatele cautarilor.
Astfel, putem spune ca scopul SEO On Page este acela de a „facilita munca motoarelor de cautare” si de a le reduce resursele necesare pentru a gasi si indexa continutul nostru in rezultatele de top.
Oricine poate sa vada ca cu cat mai multe resurse se investesc, performanta site-ului in rezultatele cautarii nu va avea decat de castigat. Acesta este principiul optimizarii pentru motoarele de cautare, cunoscut si sub numele de „tehnica SEO”.
Ce trebuie să faceți pentru SEO On Page?
1. Continut de inalta calitate
Unul dintre cei mai importanti factori SEO este continutul de calitate. Ceea ce vreau sa spun este ca, “Continutul este Rege” pentru care trebuie sa acordam atentia cuvenita si sa nu il ignoram.
2. Semantica webului
Semantica web este din ce in ce mai importanta. Acest concept implica diversitatea cuvintelor cheie si conexiunea dintre ele. Trebuie sa aveti un continut bogat in cuvinte cheie si sa existe o legatura logica intre acestea.
Ca sa vedem un exemplu concret: daca avem un text ce se refera la Apple, ar fi avantajos sa includem cuvintele care sunt asociate cu intregul lor cerc semantic, precum “iPhone”, “Steve Jobs”, “Tim Cook”, “Apple Watch” , “Silicon Valley” si altele.
Google da o mai buna pondere continutului care contine multe concepte conexe si, prin urmare, ofera utilizatorilor ceva de valoare (da, “valoare”, termen folosit in practicile de marketing online si SEO).
3. Optimizarea titlurilor si descrierilor.
O componenta importanta a fiecarui articol este titlul si descrierea. Acestea sunt necesare nu numai pentru ca Google sa poata interpreta continutul, ci si pentru a oferi vizualizari interesante pentru rezultatele cautarii – in alte cuvinte, motivand oamenii sa se uite la site-ul dvs. atunci cand isi fac o cautare.
Pentru a obține cel mai bun titlu optimizat, urmați aceste sfaturi:
Este esential ca cel mai important cuvant cheie sa apara la inceputul fiecarui articol pe care il scrieti. Acest lucru va oferi cititorilor ceea ce cauta si sporeste sansele ca articolul tau sa fie gasit prin intermediul motoarelor de cautare.
Incorporati numele companiei sau site-ului dumneavoastra (daca este posibil) la inceputul sau sfarsitul fiecarui articol. Acest lucru va adauga si o componenta de branding sau recunoastere a brandului.
Folositi cuvinte cu majuscule pentru a capta atentia, atunci cand e posibil.
Adrese URL ușor de urmărit
Cu totii suntem constienti de importanta unui URL prietenos pentru optimizarea SEO, iar numarul site-urilor web si al magazinelor online care nu respecta acest factor pare sa scada pe zi ce trece. Aflati ca majoritatea managerilor de continut si a platformelor ofera URL-uri amabile, asa ca utilizatorii pot sa-si aminteasca mai usor despre acele pagini. Aceste adrese clare indica si utilizatorilor cu exactitate ce anume vor gasi odata ce se afla in cadrul acelui site.
Daca aveti destul spatiu pentru descriere, puteti sa va concentrati mai mult pe optimizarea cuvintelor cheie si capturarea traficului. Cu alte cuvinte, este indicat sa:
Asigurați-vă, de asemenea, că utilizați cuvântul cheie principal (aceasta va apărea italicizat în rezultatele SERP-urilor Google atunci când utilizatorii îl caută).
Includeti forme variate ale cuvintelor cheie principale si secundare.
Dati-le utilizatorilor o motivatie sa faca click, spunandu-le ce surprize interesante le va oferi continutul.
Cand descrieti produse sau servicii, evitati sa faceti descrieri prea scurte dar asigurati-va ca nu depasiti limita de caractere impusa de SERPs.
4. Folositi tag-uri HTML, cum ar fi H1, H2 si H3 pentru a marca titlurile si subtitlurile articolului dvs.
Antetele sunt un element cheie pentru orice tip de pagina web. Acestea dau lui Google indicii despre ce parti ale continutului sunt mai importante si ajuta la definirea structurii unei pagini interne.
Aceste etichete HTML foarte simple indica importanta unui element in cadrul ierarhiei; cu cat sunt mai multe etichete, cu atat va fi mai mic rolul acestora. Iata cum se implementeaza:
Numarul din urma cifrei “h” a antetului tau este variabil in functie de importanta acestuia.
Noi vă recomandăm să folosiți anteturile în modul următor:
Header-ul H1 este esential. Ar trebui sa fie unic si sa reprezinte numele site-ului web, precum si o scurta descriere. Acest lucru va oferi informatii utile pentru utilizatori si ajuta la optimizarea SEO.
Există mai multe H2 care pot fi plasate în pagină pentru a marca subiectele principale de discuție. Toate titlurile trebuie sa se alinieze cu numele intrărilor și să acopere cuvintele cheie pentru optimizarea cautarilor. Acestea pot fi strategice folosite ca instrument de marketing și informare pentru vizitatorii site-ului.
H3 poate fi folosit de mai multe ori. Aceste titluri trebuie sa fie potrivite cu widget-urile blogului. In cazul in care se afla in interiorul unei intrari, H3-urile pot fi folosite strategic pentru a indica anumite cuvinte cheie secundare transcrise in H2.
De asemenea, putem include etichete de ierarhie mai mici precum H4 sau H5, chiar dacă în cele mai multe cazuri aceasta nu este o necesitate.
5. Optimizarea imaginilor pentru a imbunatati experiența utilizatorului și pentru a spori performanța site-ului.
Am ajuns la ultimul punct important pentru continutul nostru!
Atunci când încărcați imagini în articole, adăugați și o etichetă HTML pentru a le spune motoarelor de căutare ce sau despre ce este vorba in imagine. Din acest mod vă asigurați că imaginile tale sunt bine indexate pe Google.
Exista unele platforme de gestionare a continutului care va pot ajuta sa adaugati automat si texte alternative pe tot continutul dumneavoastra.
SEO Off Page se referă la optimizarea site-urilor web pentru a atinge poziții mai bune în rezultatele de căutare, prin activități ce nu se derulează pe criteriile de pe pagină ale site-ului. Aceste acțiuni includ link building, promovare social media și construirea autorității online.
Cunoscut si sub numele de optimizare externa, SEO Off Page se refera la actiunile intreprinse pentru a obtine mai multe vizitatori pe site-ul tau prin intermediul rezultatelor de cautare Google. Aceste actiuni includ link building, cresterea autoritatii domeniului si monitorizarea cuvintelor cheie pentru a imbunatati pozitionarea in SERP-uri.
Cu privire la SEO Off Page, in primul rand se refera la construirea conexiunilor intre site-ul tau si alte site-uri relevante si conexe tematic. Acesta este cunoscut sub numele de link building.
Google da foarte mare importanta link-urilor. Practic, este imposibil ca Google sa evalueze corect o pagina web fara link-uri care sa sustina aceasta declaratie – indiferent cat de bun, actual si detaliat ar fi continutul acesteia.
Personalizarea paginilor interne
O pagina interna optimizata poate face o mare diferenta in pozitionarea globala. Acest lucru implica interconectarea intre paginile dvs. folosind cuvinte cheie relevante (cu accentul mai mare pe brandul dvs.).
De ce sunt link-urile importante? Link-urile oferă călătorie prin site-ul web, pot crește autoritatea domeniului și, în plus, oferă un mijloc de a descoperi mai multe despre conținutul tău pentru utilizatorii tăi.
Google ia în considerare links-urile către site-ul web drept „un vot de încredere” pentru PageRank. Atunci când obțineți un link, conversațiile despre pagina dvs. pe Facebook, Twitter, Google Plus etc., arată lui Google că conținutul dvs. este suficient de bun pentru a fi distribuit.
Verifica sursa fiecarui link! Link-urile de la site-uri recunoscute vor contribui mai mult la pozitionarea ta decat daca ai ales sa incluzi zeci de link-uri care provin din surse cu calitate mai slaba (de exemplu, bloguri si comentarii).
Este cunoscut faptul ca obținerea unui link de la un site cu autoritate poate fi destul de dificilă. Google recunoaște această realitate și are în vedere autoritatea când evaluează legăturile.
Cum poti obtine link-uri pentru optimizarea SEO?
Exista multe metode pe care le puteti utiliza pentru a obtine mai mult trafic si popularitate. Cele pe care le vom explica in continuare sunt cele mai eficiente si usor de implementat. Acestea pot fi:
Transformati informatia intr-o forma vizuala atractiva cu ajutorul infografiilor, videoclipurilor si tutorialelor. Oamenii iubesc sa impartaseasca informatii utile si actualizari despre produsele si serviciile lor, ceea ce face lucrurile perfecte. De asemenea, Google apreciaza foarte mult acest lucru!
Scrieti articole pentru pagini ale altor persoane – „blogging-ul pentru oaspeti” – este un mod excelent de a vedea cum scrierea dvs. poate fi apreciata de publicul larg.
Comunicati cu alti bloggeri: Gasiti bloguri sau site-uri care abordeaza aceeasi tema si pentru care aveti un articol, un videoclip, un podcast sau o imagini interesante. Contactati-le intr-un mod amabil si profesionist, oferindu-le sa afle despre continutul pe care vreti sa il impartasiti. Asigurati-va ca alegeti corect variantele de link-uri potrivite. Si mai presus de toate … fara spam!
Atunci cand vine vorba de promovarea dvs., nu neglijati directoarele web. Desi in ultimii ani au suferit unele schimbari, directoarele de link-uri pot fi un suport important pentru cresterea traficului catre site-ul dvs. Web, mai ales daca acestea sunt adecvate nisei in care va desfasurati activitatea.
Construirea link-urilor este esentiala pentru SEO (SEO offpage), ceea ce va va ajuta sa ramaneti inaintea concurentei atunci cand vine vorba despre anumite domenii si nise.
In prezent, link-urile sunt esentiale pentru pozitionarea site-ului dvs. pe Google. Desi tendinta in viitor va fi ca link-urile sa aiba din ce in ce mai putina importanta, o strategie buna de generare a link-urilor este acum indispensabila.